inafrika.reismee.nl

Zambia

Welkom Allemaal,
Inmiddels zijn we in Zambia en ook alweer op onze laatste bestemming daar Livingstone. Hier blijven we voor 3 dagen om te veranderen van truck. En om nieuwe mensen aan onze groep toe te voegen. Er komen 8 nieuwe mensen bij waaronder 4 Nederlanders. En er verlaten 4 mensen onze groep hier. Livingstone is de stad van de Victoria falls en van allerlei activiteiten. Dus ik heb het een en ander geboekt. Geen Bungyjump! Swing, of Rafting Maar een Lionwalk en natuurlijk een Sunsetcruise ( afscheidsparty) De Lionwalk is een activiteit waarbij je gaat wandelen met een groep leeuwen. Het klinkt als een onvervulde kinderdroom en het moet geweldig zijn! Dit ga ik dinsdag om 6.15 uur doen. Maar morgen gaan ik eerst een dagje naar Zimbabwe,land nummer 7 in de rij. Ik zoek nog wat souvenirs en dit is de laatste kans voor meer Oost Afrikaanse dingen en heb nog wat dingen op het lijstje. ( alleen kleine dingen want terug maar 1 koffer bij de KLM )
In Malawi hebben we nog een dorp bezocht en dat was erg leuk om te zien hoe mensen daar leven en hoe ze wonen. Dit is weer een beetje echt Afrikaanse cultuur. We maakten ook een stop in LiLongwe maar er is niets te zien van het geweld of dergelijke. Dus niks om ons ernstige zorgen over te maken.
Zambia is een mooi land, alleen de politiecontroles zijn een beetje irriterend. Elke keer stoppen en dan de corruptie. Maar oke dat hoort er ook bij. Inmiddels goed uitgerust met de lange rijdagen en we kunnen er dus weer tegenaan.
De Victoriafalls zijn erg indrukwekkend en ook erg nat. Ik kon een paar foto's maken maar daarna snel mijn camera opbergen anders werdt deze toch echt te nat. Het is machtige om de stomende en kolkende watermassa te zien. Het horen van het vallende water is zo machtig Prachtig om te zien.
Ik hoop snel weer wat te laten horen, en over Zimbabwe te vertellenmisschien !
Groeten,
Paul

Aan het strand in Malawi!

Hallo Allemaal,

Vandaag een lekker relaxdagje aan het strand in van Lake Malawi. Het meer lijkt net een zee met golven en wat is er beter om wakker te worden met het geluid van de golven en een lekker zonnetje! Op de camping zijn warme douches en dat is dus ook erg prettig! Ik voel me al weer beter! Nog wel een beetje maagkramp en een flink verkouden maar lekker uitgerust.

Gisteren hebben we eerst een dorp bij de andere camping bezocht waarna er een houtmarkt was. Waar we natuurlijk weer wat konden kopen! Het wordt je nooit makkelijk gemaakt om niks te kopen en ze bedenken alles om je iets te laten kopen.Maar dat heeft ook wel weer wat! Daarna gaan we met de truck richting kande beach en we maken een stop in Mzuzu, We gaan naar een markt waar we spullen kopen voor de avond. Onze opdracht is voor degene van je lootje. een outfit te vinden op de markt voor de avond. Dat wordt natuurlijk een gekke boel. Het budget is 5 dollar. Ik moet wat gaan scoren voor Jaemes. Dus we gaan opzoek. Er is heel veel tweedehandskleding uit de jaren 70 80 en ook tijgerprintjes enz. Ik vindt een erg grappig tijgerprintje en een bling bling ketting en besluit om dat te nemen. Erg Benieuwd naar wat er voor mij is hebben we s avonds de outfit uitwissel. De meest gekke creaties komen te voorschijn Voor de heren meestal een top en rok in print of een badpak. Of een gouden glitterpak En in mijn geval een Rode Beha en een Glitterrok. We doen de outfits aan en hebben erg veel lol.Met plastic zakken en sokken maken we heuze boobies en Daar zijn sommige dames erg jaloers op! Er wordt op de bar gedanst en het is een gezellige avond. ( foto's volgen.) Vandaag een relaxing dagje wat lezen internet en gewoon lekker relax. Het dinner voor vanavond is iets met varken, want deze hing vanochtend aan het spit!, Dus ik ben benieuwd. Morgen en overmorgen weer lange lange dagen van meer dan 600 km. Dus dan kunnen we weer op naar Zambia om veel te zien en te beleven. In drie dagen zijn we in Livingstone bij de Victoriawatervallen!

Tot een volgende keer!

Gr. Paul

In het ziekenhuis en gearriveerd in Malawi.

Hallo Allemaal,

Daar ben ik weer en nu vanuit Malawi!

We zijn aan het meer Malawi en het ziet er allemaal goed uit.

Eerst even wat over de laatste dagen Tanzania en ik zal even uitleg doen bij de titel. Na de boottocht vanuit Zanzibar had ik het gevoel dat ik ziek werdt ik had een grieperig gevoel, de dag erna werd het erger en erger met koorts en hoesten en uiteindelijk ook maag darm klachten. Omdat het niet beter werd en deze symptomen overeenkomen met een beginnende Malaria. Bleef ik een toch op mijn hoede. Na een hele dag in de truck ( het zou een rijdag van weer 14 uur zijn) voelde ik me niet beter, en omdat we toch stopten voor 2 anderen bij een hospitaal besloot ik om toch maar een malariatest te doen. Het was ee!n Afrikaans missieziekenhuis. Na het testen moesten we een uur wachten op de uitslag. Gelukkig was de test negatief dus was er geen Malaria. Het bleek dat ik een fikse verkoudheid had met buikklachten dus ik kreeg ORS en een antibioticum voor als het niet beter gaat worden. Het gaat al beter met me geen koorts en extreme vermoeidheid meer alleen nog buikklachten, maar ik kan inmiddels wel weer normaal eten en drinken. Daarna moesten we betalen voor het ziekenhuisbezoek en de medicijnen. Het hele bezoek kostte mij 3200 shilling wat neer komt op minder dan 1,50 euro. Maar goed dat ik toch even een check heb gedaan. Vandaag weer een lange dag richting Malawi. We reizen toch als individuele truck en de grenscontroles gaan erg soepel ongeveer 20 minuten in totaal wat de snelste ooit is. Malawi toont als een vriendelijk land. met schitterende landschappen. Ik hoop jullie binnenkort meer te vertellen over Malawi!

Het beste!

groeten,Paul

Dag langer in Dar es Salaam.

Dag Allemaal,

Inmiddels weer terug in Dar es Salaam, ook dit maal aan het strand met zwembad en warme douches en een eigen tent!Het was duidelijk te merken dat we nog niet weg wilden van Zanzibar onze boottrip op de ferry terug was zeer heftig! De zee protesteerde en de boot klapte op golven en schudde alle kanten op. Dan is 2 en half uur lang. Een groot deel van de mensen in de boot was erg beroerd. Ik had ook wel wat klachten maar kon gelukkig blijven zitten in de boot.

Terug op de kampsite horen we dat we een dag langer in Dar es Salaam blijven omdat er problemen zijn in Malawi, Er is politieke onrust en we wachten nu op een andere truck zodat we in convooi kunnen rijden en samen kunnen beslissen of we naar Malawi gaan of direct Naar Noord-Zambia en via daar naar Livingstone. Het is dus even afwachten. Een relaxing dagje dus. Ben een beetje verkouden dus lekker uitslapen en rondhangen is lekker. Nu in een hotel om wat te internetten. Lekker lunchen met vers fruit (passiefruit meloen mango papaya en banaan) om energie op te doen voor de lange rijdagen die gaan komen.

Het is dus veilig wat we doen qua reizen en maak je dus geen zorgen omdat, Ik probeer jullie op de hoogte te houden door deels email en anders sms, Onderweg hiernaartoe zagen we nog een auto in de brand en de brandweer was aan de andere kant van de ferry dus dat was nog even schrikken. Maar onze tuctuc brengt ons gewoon via een andere weg.

Ik zal een beetje zon naar jullie sturen al is het hier wel warm maar toch ook bewolkt. Het is prima uit te houden zo!

Ik hoop tot in Malawi !

Zanzibar Beach

Hallo Allemaal,

Nog een maand te gaan vanaf vandaag! En nu een stukje vanaf Zanzibar beach. Inmiddels zijn we op het strand voor onze laatste twee dagen Zanzibar. We logeren in Paradise bungalows dit is een resort met een wit strand blauwe zee en uitzicht hierover. De voorzieningen zijn wat minder dan in Stonetown en we hadden geen electra en stromend water voor 1 hele dag en nacht. Het probleem is de Tanzaniaanse stroomvoorziening. Het is bewolkt maar wel lekker warm! Gisteren hadden we een spicetour en heb geleerd dat kaneel in een boom groeit (boomschors) pepers gegeten coconutmilk gedronken en Vers Fruit gegeten! Dat is wel echt zo lekker verse cocktails en fruit en vis fantastisch. Gisterenavond hadden we diner op het strand en dat is geweldig. Later in de avond terug naar mijn kamer en toen had mijn kamergenoot de deur op slot gedaan. Dus moest ik wachten tot ie wakker werdt ! Gelukkig na 35 minuten was ie wakker en kon ik als nog naar bed! Vandaag een snorkelexcursie gehad Anderhalf uur snorkelen, Wat een prachtige vissen en mooi koraal dit is echt heel bijzonder! Dit is echt wonderlijk zo mooi het is! Daarna zeilen we terug op een Dhow langs alle mooie resorts Even genieten dus! De laatste uurtjes Zanzibar en dan morgen terug naar Dar es Salaam, om maandag naar Malawi te vertrekken voor een ander paar dagen aan Lake Malawi aan de Beach! Genieten jullie ook nog van de Nederlandse zomer! ik hoop van wel

Paradise Island en de lange weg er naar toe

Karibu! ( welkom )

Ik ben op Zanzibar het paradijselijke eiland met witte stranden azuurblauwe zee. En heb weer een stempel erbij in mijn paspoort!

Intussen heb ik al weer behoorlijk wat ervaringen opgedaan Sommigen zeer avontuurlijk maar Het blijft genieten hier in Afrika.

Ik zal eerst beginnen na Nairobi we zijn inmiddels met 26 mensen er is een nieuwe groep met veel koppels erbij gekomen in de leeftijd 20 tot 70 dus een goede mix. Mijn nieuwe tentgenoot is komt uit Amerika en heeft ook een amerikaans formaat. Het is een gezellige groep, helaas snurkt mijn tentgenoot erg dus dat gaat wel ten koste van wat rust. Gelukkig heb ik inmiddels een eigen tent en ook een eigen hotelkamer op Zanzibar!! Nu verder met de avonturen die ik beleef. Na Nairobi gingen we op naar Arusha in Tanzania om vanuit daar in 2 dagen Serengeti en Ngorongoro te bezoeken. Het werdt een nieuwe ontmoeting van de Big Five! Serengeti is een erg groot park dus het lastig spotten van dieren. Al was de score niet slecht we zagen in totaal 3 luipaarden waaronder twee jongen. Olifanten En heel wat leeuwen, De eerste avond waren ze op jacht en de ochtend na onze kampeernacht midden in het park. Hadden ze een ontbijt van Buffel. We zagen hyena's en jakhalzen. En giraffes van heel dichtbij. Na Serengeti gingen we terug naar de Ngorongoro crater om te kamperen op 2300 meter hoogte aan de rand van de krater. Dit is erg hoog dus ook erg koud. Een kampvuur houdt ons warm en met een goede slaapzak is het geen enkel probleem. S ochtends gaan we de krater in dit is machtig mooi! Het uitzicht en al de dieren we zien gelijk al een cheetah. en daarna twee leeuwen van ongeveer een meter afstand Iets verderop komen we de Zwarte Neushoorn tegen deze is erg bijzonder en hij doet speciaal voor ons zijn hoofd omhoog! Daarna nog een cheeta van dichtbij en nadat een leeuwin die probeert zebra's te vangen als prooi! Weer een geslaagde gamedrive! We gaan terug naar Arusha waarvoor we eerst nog een museum over de Vondsten van Mensachtigen en voetstappen enz. bezoeken. Erg interessant. Daarna ga we naar het Snakepark terug onze camping. Op de camping is een slangenverzorgingsdierentuin en we kunnen dit gratis bezoeken. Wat een hoop soorten slangen heb je in Afrika!

De dag erna wordt een lange rijdag van 700 km en we vertrekken om 5.00 uur dus dat betekend tent uit om 3.30 uur. Ontbijt voorbereiden en om 5.00 uur weg. De dag begint erg voorspoedig en om 12.00 uur zijn we al op de helft. Helaas gaat de truck dan weer stuk en nu is het de waterpomp. We wachten voor 5 uur op vervangend vervoer naar Dar es Salaam en zijn een attractie voor de locale kinderen! We maken foto's en ik lees wat. En dan komt het grote avontuur. In een locale taxi naar Dar es Salaam (270 km). Het is een enge rit en ik zit voorin met achter in 10 anderen en nog een local. De rit gaat met een snelheid van soms 150 km per uur over wegen waar 70 genoeg is! er was zelfs een bord met 30 en gevaar en we gingen met 110 km erlangs Ik kon niemand achter me zien door de bagage en het was heel eng! Maar we zijn in leven en het is een hele Coole ervaring! ( Mam, gelukkig vertel ik dit pas nu!) Na 20 uur reizen komen we even voor elf uur aan op Beach resort Karibu in Dar es Salaam. Een prachtig resort blijkt de volgende ochtend. Per Tuctuc gaan we opweg naar de ferrie richting Zanzibar. We hebben inmiddels 3 nieuwe mensen een Nederlandse en een koppel uit Ierland. De ferrie is erg vol Maar we mogen op het dek op de punt van de boot. Dit is supergaaf! Door de golven en in 2 uur komen we aan op Paradise Island Zanzibar! Het is zo als de foto's zeggen Prachtig Even is mijn koffer zoek bij het uitladen, Maar na 5 minuten is ie toch op het platform! Ik ga lekker genieten van een dagje Stonetown en daarna twee dagen strand!

Groeten en tot snel!

Terug in Nairobi!

Beste Allemaal,

We zijn weer terug in Nairobi en vanmiddag komen er nieuwe mensen in onze groep om mee te gaan richting Kaapstad of een deel daarvan. De eerste 17 dagen gingen zo snel en het is ongelooflijk. Ik heb zoveel gezien en zoveel gedaan en ben blij dat ik dit op mijn blog met jullie mag delen. Prachtige foto's bijzondere ontmoetingen en een tijd met veel lol avontuur en prachtige ervaringen. Nu al en ik mag gelukkig nog een lange tijd! Ik geniet volop en het is geweldig maar soms ook wel confronterend om dingen te zien! Ik vindt het ook erg leuk om al jullie reacties te lezen en ben zo toch een beetje dichtbij jullie allemaal! Gisteren hebben we afscheid genomen van 5 van onze groep zij gaan terug naar huis of verder op reis ! We deden dit in het bekende Carnivors restaurant waar je voor $ 35 onbeperkt vlees kan eten. Van Struisvogel Krokodil en Kameel tot spareribs rund en andere lekkere dingen. Daarbij krijg je dan allemaal salades en soup en een dessert. Echt een aanrader als iemand ooit in Nairobi of Johannesburg is! De komende dagen gaan we richting Tanzania met aan het eind van de week ZANZIBAR !!! Maar eerst bezoeken we het Serengeti Park en de Ngorongoro crater. Ik denk dus dat het even duurt voordat ik weer een berichtje kan sturen. Aangezien in de Wildparken minder beschikbaarheid van internet is. Het wordt morgen een lange dag rijden! en van Arusha naar Dar es Salaam daarna is 700 kilometer met nog steeds een gemiddelde snelheid van 50 kmph DIt komt grotendeels door de verkeersdrempels die afremmen tot max 5 kmph en er zijn er duizenden van op de wegen in Kenia Uganda en Tanzania. Ik hoop morgen de big five weer te ontmoeten! En hoop dat jullie ook genieten van de Zomer(vakantie)!

Groeten en tot snel!

Terug in Kenya

Nadat we uit Jinja zijn vertrokken zijn we richting de grens met Kenia gegaan.

We moesten weer even wachten en bij de exit van Uganda onze vingerafdrukken geven dus dat kostte wat tijd. Kenia in ging heel soepel en gelukkig geen nieuw visum nodig. We gingen op weg naar Lake Nakuru NP waar we een gamedrive hadden op dag 2. De campsite is midden in het weiland maar wel prima. De volgende dag om 6 uur vertrekken met de 4wd naar Het park we zien veel flamingo's en pelikanen er leven hier wel 5 miljoen Daarna maak ik de big five compleet met de Neushoorn de witte in eerste instantie. We maken een tocht tot aan lunch en zien net voor lunch nog wat Leeuwen bij een karkas. Helaas is het grootste gedeelte in de bosjes dus moeten we later terug komen. Dan gaan we naar een resort met een zwembad waar we even kunnen relaxen en ik mijn eerste kaart post. Terug in het park zijn de Leeuwen gelukkig activier en een leeuwin loopt bij het karkas. er liggen er twee in een boom dus dat is al mooi. En opeens zie de Leeuw en na 20 minuutjes komt ook hij uit de bosjes en worden de foto's als maar beter. Daarna zien we nog een boel apen en is het tijd om terug te gaan naar het kamp.

We kunnen uitslapen tot 7.30 uur want we hebben een korte rit naar Lake Naivasha. We stoppen nog even in Nakuru voor een paar souvenirs en wat snacks en water. Onze kampsite ligt naast een Rozenkwekerij en is best luxe Hete douches een restaurant en een Groen!! zwembad. We maken die middag een boottocht over het meer en zien Nijlpaarden,Pelikanen en een Visarend die een vis komt vangen.

Vanochtend heb ik gekozen om uitteslapen en wat internet te doen. Want vanmiddag gaan we alweer terug naar Nairobi om Aan de Nieuwe tour van Nairobi naar Kaapstad te beginnen. Er komen 13 mensen bij en gaan er 5 af dus het wordt een stuk voller. (25 mensen) De truck is dan ook vol ! Vanavond gaan we als afscheid eten bij Carnivors een restaurant met onberperkt vlees voor $ 35 dus dat is erg mooi. Het weer is trouwens nog steeds goed gisteren de eerste bui regen maar overdag 20 a 25 graden en s nachts rond 10 graden (brr)