inafrika.reismee.nl

Paradise Island en de lange weg er naar toe

Karibu! ( welkom )

Ik ben op Zanzibar het paradijselijke eiland met witte stranden azuurblauwe zee. En heb weer een stempel erbij in mijn paspoort!

Intussen heb ik al weer behoorlijk wat ervaringen opgedaan Sommigen zeer avontuurlijk maar Het blijft genieten hier in Afrika.

Ik zal eerst beginnen na Nairobi we zijn inmiddels met 26 mensen er is een nieuwe groep met veel koppels erbij gekomen in de leeftijd 20 tot 70 dus een goede mix. Mijn nieuwe tentgenoot is komt uit Amerika en heeft ook een amerikaans formaat. Het is een gezellige groep, helaas snurkt mijn tentgenoot erg dus dat gaat wel ten koste van wat rust. Gelukkig heb ik inmiddels een eigen tent en ook een eigen hotelkamer op Zanzibar!! Nu verder met de avonturen die ik beleef. Na Nairobi gingen we op naar Arusha in Tanzania om vanuit daar in 2 dagen Serengeti en Ngorongoro te bezoeken. Het werdt een nieuwe ontmoeting van de Big Five! Serengeti is een erg groot park dus het lastig spotten van dieren. Al was de score niet slecht we zagen in totaal 3 luipaarden waaronder twee jongen. Olifanten En heel wat leeuwen, De eerste avond waren ze op jacht en de ochtend na onze kampeernacht midden in het park. Hadden ze een ontbijt van Buffel. We zagen hyena's en jakhalzen. En giraffes van heel dichtbij. Na Serengeti gingen we terug naar de Ngorongoro crater om te kamperen op 2300 meter hoogte aan de rand van de krater. Dit is erg hoog dus ook erg koud. Een kampvuur houdt ons warm en met een goede slaapzak is het geen enkel probleem. S ochtends gaan we de krater in dit is machtig mooi! Het uitzicht en al de dieren we zien gelijk al een cheetah. en daarna twee leeuwen van ongeveer een meter afstand Iets verderop komen we de Zwarte Neushoorn tegen deze is erg bijzonder en hij doet speciaal voor ons zijn hoofd omhoog! Daarna nog een cheeta van dichtbij en nadat een leeuwin die probeert zebra's te vangen als prooi! Weer een geslaagde gamedrive! We gaan terug naar Arusha waarvoor we eerst nog een museum over de Vondsten van Mensachtigen en voetstappen enz. bezoeken. Erg interessant. Daarna ga we naar het Snakepark terug onze camping. Op de camping is een slangenverzorgingsdierentuin en we kunnen dit gratis bezoeken. Wat een hoop soorten slangen heb je in Afrika!

De dag erna wordt een lange rijdag van 700 km en we vertrekken om 5.00 uur dus dat betekend tent uit om 3.30 uur. Ontbijt voorbereiden en om 5.00 uur weg. De dag begint erg voorspoedig en om 12.00 uur zijn we al op de helft. Helaas gaat de truck dan weer stuk en nu is het de waterpomp. We wachten voor 5 uur op vervangend vervoer naar Dar es Salaam en zijn een attractie voor de locale kinderen! We maken foto's en ik lees wat. En dan komt het grote avontuur. In een locale taxi naar Dar es Salaam (270 km). Het is een enge rit en ik zit voorin met achter in 10 anderen en nog een local. De rit gaat met een snelheid van soms 150 km per uur over wegen waar 70 genoeg is! er was zelfs een bord met 30 en gevaar en we gingen met 110 km erlangs Ik kon niemand achter me zien door de bagage en het was heel eng! Maar we zijn in leven en het is een hele Coole ervaring! ( Mam, gelukkig vertel ik dit pas nu!) Na 20 uur reizen komen we even voor elf uur aan op Beach resort Karibu in Dar es Salaam. Een prachtig resort blijkt de volgende ochtend. Per Tuctuc gaan we opweg naar de ferrie richting Zanzibar. We hebben inmiddels 3 nieuwe mensen een Nederlandse en een koppel uit Ierland. De ferrie is erg vol Maar we mogen op het dek op de punt van de boot. Dit is supergaaf! Door de golven en in 2 uur komen we aan op Paradise Island Zanzibar! Het is zo als de foto's zeggen Prachtig Even is mijn koffer zoek bij het uitladen, Maar na 5 minuten is ie toch op het platform! Ik ga lekker genieten van een dagje Stonetown en daarna twee dagen strand!

Groeten en tot snel!

Paul

Reacties

Reacties

pmp

lekker joch wat een avonturen gelukkig dat ik niet alles weet .Fijn dat je het nog allemaal zo leuk vindt en wat heb je al veel gezien.Wij horen hier op het nieuws alleen maar dat de hongersnood grote problemen geeft in de gebieden waar jij toch ook bent merk je dat ook?Hopelijk krijg je genoeg slaap en kan je op het ritme van het gesnurk lekker slapen als je moe zat ben

pmp

wel geweldig wat je allemaal beleefd.Hier gaat alles z,n gang we hebben inmiddels vakantie.Maandag gaan we naar Hoenderloo voor 6 dagen dus zijn we zondag weer terug en vieren dan nog een week vakantie thuis.Veel plezier nog en tot gauw op de site x m

Roland

Ha Paul,

Interessante reis maak je! Zoals je voornemen was is de reis dus geslaagd gereserveerd! Behoorlijk wat indrukken zeg! Veel verschillende gebieden, die geografisch allemaal weer onderscheidend zijn. Ik vroeg me af of je nog veel last had van de insecten in de landen waar je was. Wel gevarieerde groep lijkt me met zo'n leeftijdsspan.

Al met al hoop ik dat je ook gesprekken kunt hebben met locale bewoners, die je niets willen verkopen. Lijkt me erg de moeite waard. Bijzonder dat jullie in Rwanda geweest zijn, da's historisch ook best ingewikkeld. Ik hoop dat je de complexiteit van het vraagstuk daar wat meer in beeld hebt nu.

Een mooi vervolg van je reis nog toegewenst!

Roland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!