inafrika.reismee.nl

Terug in Kenya

Nadat we uit Jinja zijn vertrokken zijn we richting de grens met Kenia gegaan.

We moesten weer even wachten en bij de exit van Uganda onze vingerafdrukken geven dus dat kostte wat tijd. Kenia in ging heel soepel en gelukkig geen nieuw visum nodig. We gingen op weg naar Lake Nakuru NP waar we een gamedrive hadden op dag 2. De campsite is midden in het weiland maar wel prima. De volgende dag om 6 uur vertrekken met de 4wd naar Het park we zien veel flamingo's en pelikanen er leven hier wel 5 miljoen Daarna maak ik de big five compleet met de Neushoorn de witte in eerste instantie. We maken een tocht tot aan lunch en zien net voor lunch nog wat Leeuwen bij een karkas. Helaas is het grootste gedeelte in de bosjes dus moeten we later terug komen. Dan gaan we naar een resort met een zwembad waar we even kunnen relaxen en ik mijn eerste kaart post. Terug in het park zijn de Leeuwen gelukkig activier en een leeuwin loopt bij het karkas. er liggen er twee in een boom dus dat is al mooi. En opeens zie de Leeuw en na 20 minuutjes komt ook hij uit de bosjes en worden de foto's als maar beter. Daarna zien we nog een boel apen en is het tijd om terug te gaan naar het kamp.

We kunnen uitslapen tot 7.30 uur want we hebben een korte rit naar Lake Naivasha. We stoppen nog even in Nakuru voor een paar souvenirs en wat snacks en water. Onze kampsite ligt naast een Rozenkwekerij en is best luxe Hete douches een restaurant en een Groen!! zwembad. We maken die middag een boottocht over het meer en zien Nijlpaarden,Pelikanen en een Visarend die een vis komt vangen.

Vanochtend heb ik gekozen om uitteslapen en wat internet te doen. Want vanmiddag gaan we alweer terug naar Nairobi om Aan de Nieuwe tour van Nairobi naar Kaapstad te beginnen. Er komen 13 mensen bij en gaan er 5 af dus het wordt een stuk voller. (25 mensen) De truck is dan ook vol ! Vanavond gaan we als afscheid eten bij Carnivors een restaurant met onberperkt vlees voor $ 35 dus dat is erg mooi. Het weer is trouwens nog steeds goed gisteren de eerste bui regen maar overdag 20 a 25 graden en s nachts rond 10 graden (brr)

Tot een volgende keer !

pmp

fijn om weer wat van je te horen de big five is dus compleet wat een ervaring jongen. Goed om te lezen dat je ook wat rust neemt .Vindt je het jammer dat de groep nu wijzigt of is dat juist wel leuk? Geniet maar wij genieten mee met je verhalen veel liefs van ons