inafrika.reismee.nl

Kaapstad

Zoals beloofd een laatste update!

Inmiddels is mijn tas gepakt, ben ik uitgecheckt in het hotel en ingechecked in mijn vlucht. Maar ik zal jullie eerst even vertellen over mijn laatste dagen Kaapstad. De eerste dag hadden we geluk en stralend mooi weer! We gingen met 5 mensen naar Robbeneiland. Met de ferry en onderweg zagen we walvissen en pinguins, dat was al een tour opzich. Bij aankomst hadden we een eilandtour met een bus van een uur. De gids was echt supergoed, en vertelde dat hij ook Mandela had 'rondgeleid' en andere bekendheden als Obama en Hillary Clinton. Dus hij kon ons erg veel vertellen. Daarna gingen we in de gevangenis met een ex politiek gevangene we zagen de cel van Mandela en het is erg klein en oncomfortabel. Maar het is zeer goed om te zien. Daarna zijn we terug op het waterfront en besluiten omdat het helder weer is om naar de Tafelberg te gaan. We nemen de Kabelcar in plaats van lopen ( dat is 4 uur omhoog) Het uitzicht is schitterend, je ziet de oceaan en de stad, dit is toch wel echt genieten. We hiken rond de berg en ontmoeten veel van onze groep. We hebben nog een drankje en besluiten om daarna nog even snel de rode citysighttour te doen. De bus brengt je langs alle highlights in een hop off hop on systeem. Er is een guided tour in het Nederlands dus we leren er ook nog wat van. We zien de prachtige stranden met witte zand en maken daar een stop voor sunset. Daarna gaan we met zn eten bij de italiaan op het waterfront. S avonds maar niet meer naar longstreet, want de volgende dag is Capepointtour dus vroeg op. De volgende dag gaan we naar Kaap de Goede hoop. We boeken een tour met Bazbus en maken een hele tour inclusief een mountainbiketocht en een hike naar de top van capepoint. Het weer is regenachtig maar soms even droog. We bezoeken eerst de pinguincolonie in boulders beach. Daarna gaan we naar de Kaap. Tijdens de lunch kregen we nog een bezoek van een Baviaan die de broodjes meeneemt, en later terugkomt voor het fruit. Kaap de Goede Hoop is het meest zuidwestelijke puntje van Afrika. en we maken natuurlijk een foto bij het bord. S avonds met zn allen in een Cubaans restaurant gegeten. En dan afscheid nemen van een deel. Mijn laatste nacht had ik een eigen kamer dus dat is wel prettig. Na uitgeslapen tot 7.00 uur en mijn koffer gepakt te hebben ga ik nog even de stad in. Mijn koffer is pastte gelukkig dicht! Voor diegene die het willen weten mijn vlucht gaat om 23.35 uur van Kaapstad en zal om 11.00 uur morgenochtend arriveren op Schiphol airport het nummer is KL0598.

Het is raar om te zeggen maar tot in Nederland!

Reacties

Reacties

marjolein

Je hebt een onvergetelijke reis gemaakt! Het is top om te lezen en ben benieuwd naar al je verhalen!

Goede reis en tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!