inafrika.reismee.nl

In het ziekenhuis en gearriveerd in Malawi.

Hallo Allemaal,

Daar ben ik weer en nu vanuit Malawi!

We zijn aan het meer Malawi en het ziet er allemaal goed uit.

Eerst even wat over de laatste dagen Tanzania en ik zal even uitleg doen bij de titel. Na de boottocht vanuit Zanzibar had ik het gevoel dat ik ziek werdt ik had een grieperig gevoel, de dag erna werd het erger en erger met koorts en hoesten en uiteindelijk ook maag darm klachten. Omdat het niet beter werd en deze symptomen overeenkomen met een beginnende Malaria. Bleef ik een toch op mijn hoede. Na een hele dag in de truck ( het zou een rijdag van weer 14 uur zijn) voelde ik me niet beter, en omdat we toch stopten voor 2 anderen bij een hospitaal besloot ik om toch maar een malariatest te doen. Het was ee!n Afrikaans missieziekenhuis. Na het testen moesten we een uur wachten op de uitslag. Gelukkig was de test negatief dus was er geen Malaria. Het bleek dat ik een fikse verkoudheid had met buikklachten dus ik kreeg ORS en een antibioticum voor als het niet beter gaat worden. Het gaat al beter met me geen koorts en extreme vermoeidheid meer alleen nog buikklachten, maar ik kan inmiddels wel weer normaal eten en drinken. Daarna moesten we betalen voor het ziekenhuisbezoek en de medicijnen. Het hele bezoek kostte mij 3200 shilling wat neer komt op minder dan 1,50 euro. Maar goed dat ik toch even een check heb gedaan. Vandaag weer een lange dag richting Malawi. We reizen toch als individuele truck en de grenscontroles gaan erg soepel ongeveer 20 minuten in totaal wat de snelste ooit is. Malawi toont als een vriendelijk land. met schitterende landschappen. Ik hoop jullie binnenkort meer te vertellen over Malawi!

Het beste!

groeten,Paul

Reacties

Reacties

Brigitte

Hoi Paul, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt!
Doe het een beetje rustig aan dan voel je je vast snel weer beter.
En vergeet niet gewone cola te drinken, iedere dag 1 blikje cola, daar gaan alle bacterien in je buik van dood, dat deden wij ook toen we in Afrika waren ook!
Groetjes Theo en Brigitte

a.i.m.t.e

Ha die Paul,

De vermoeidheid gaat toeslaan en dan wordt je weerstand minder ! Probeer goed uit te rusten, misschien een dagje bijslapen ook al mis je dan een aantal dingen van het programma dan kun je er daarna weer veel beter tegen, je moet tenslotte nog wel even. Wel goed dat je even naar dat ziekenhuis bent gegaan dan weet je zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Gelukkig gaat het alweer een stuk beter !
Sterkte en rust maar goed uit,
liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!