inafrika.reismee.nl

Zambia


Welkom Allemaal,
Inmiddels zijn we in Zambia en ook alweer op onze laatste bestemming daar Livingstone. Hier blijven we voor 3 dagen om te veranderen van truck. En om nieuwe mensen aan onze groep toe te voegen. Er komen 8 nieuwe mensen bij waaronder 4 Nederlanders. En er verlaten 4 mensen onze groep hier. Livingstone is de stad van de Victoria falls en van allerlei activiteiten. Dus ik heb het een en ander geboekt. Geen Bungyjump! Swing, of Rafting Maar een Lionwalk en natuurlijk een Sunsetcruise ( afscheidsparty) De Lionwalk is een activiteit waarbij je gaat wandelen met een groep leeuwen. Het klinkt als een onvervulde kinderdroom en het moet geweldig zijn! Dit ga ik dinsdag om 6.15 uur doen. Maar morgen gaan ik eerst een dagje naar Zimbabwe,land nummer 7 in de rij. Ik zoek nog wat souvenirs en dit is de laatste kans voor meer Oost Afrikaanse dingen en heb nog wat dingen op het lijstje. ( alleen kleine dingen want terug maar 1 koffer bij de KLM )
In Malawi hebben we nog een dorp bezocht en dat was erg leuk om te zien hoe mensen daar leven en hoe ze wonen. Dit is weer een beetje echt Afrikaanse cultuur. We maakten ook een stop in LiLongwe maar er is niets te zien van het geweld of dergelijke. Dus niks om ons ernstige zorgen over te maken.
Zambia is een mooi land, alleen de politiecontroles zijn een beetje irriterend. Elke keer stoppen en dan de corruptie. Maar oke dat hoort er ook bij. Inmiddels goed uitgerust met de lange rijdagen en we kunnen er dus weer tegenaan.
De Victoriafalls zijn erg indrukwekkend en ook erg nat. Ik kon een paar foto's maken maar daarna snel mijn camera opbergen anders werdt deze toch echt te nat. Het is machtige om de stomende en kolkende watermassa te zien. Het horen van het vallende water is zo machtig Prachtig om te zien.
Ik hoop snel weer wat te laten horen, en over Zimbabwe te vertellenmisschien !
Groeten,
Paul

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!