inafrika.reismee.nl

In Namibie en Okavango

Hallo Allen,

Het duurde even maar ik ben weer terug in de bewoonde wereld.

Dat heb je als je in het een na ondichtbevolkste land van de wereld bent. Met maar 2 miljoen inwoners. We hebben we weer veel beleefd dus dit zal een langer verhaal worden.

Eerst even de laatste dagen in Botswana. We gingen vanuit Maun naar de Okovangodelta. De Okovangodelta is een heel groot wetland/ rivierendelta in het midden van een land. het betekende dus dat onze transport veranderde van een truck in een Mokoro, dat is een traditionele kano van hout. Voor 2 personen en wat bagage. En een Porter die de kano bestuurd net zoals in Venetié. Het is echt een super leuke ervaring om door het riet te varen door smalle slootjes en paadjes het voelt en beetje als een slootje ergens achter op de Nieuwkoopse Plassen. Na anderhalf uur komen we op een plaats dat de kampsite is. Het is meer een stuk land waar je een tent kan neerzetten. Heel primitief maar heel leuk. We maken wat wandelsafari's opzoek naar het wild. We komen veel uitwerpselen en voetstappen tegen maar helaas niet meer dan 2 vogels. Na een prachtige zonsondergang en een gezellige avond met Afrikaanse dans en muziek gaan we de volgende ochtend weer terug naar het vasteland. s middags heb ik een vlucht geboekt in een klein vliegtuigje om de delta van boven te zien. Om zo de olifanten en giraffen te kunnen spotten, en een indruk te krijgen van de grootte van het gebied. Het is geweldig om met zon vliegtuigje over het gebied te gaan en de dieren en alles te zien. We vliegen met 3 vliegtuigjes en gaan ook over en onder elkaar en het is spectaculair om mee te maken! Na de geweldige vlucht weer veilig te zijn geland gaan we de volgende dag naar land nummer 9 Nambie De volgende dag gaan we naar alweer het laatste wildpark Etosha om twee nachten in het park te logeren. Tijdens onze lunchstop valt er nog een stier uit een auto en deze gaat als een razende rennen. Ongelovelijk wat er allemaal kan gebeuren soms. We komen aan in Etosha en deze keer doen we de gamedrives met onze truck. We zien een neushoorn van dichtbij en twee cheetas met hun prooi en een hoop springbokken giraffen zebra's. We komen aan bij de camping en dat is echt een luxe er is een zwembad, restaurant en schoon sanitair. Bij de camping is ook een drinkplaats voor het wild en de avond bezoeken we de drinkplaats er komen hyena's olifanten en na lang wachten een luipaard. Helaas is fotograveren in het donker een kunst dus geen foto's maar wel gezien!

De volgende dag weer een gamedrive met veel wild en s avonds in de waterhole zien we de Neushoorns en later een groep van 20 olifanten. Wat blijft het bijzonder om de dieren in hun leefomgeving te zien. Vandaag gaan we opweg naar het Cheetapark om vanmiddag de Cheeta's te voeren en met ze te wandelen. Daarna gaan we drie dagen naar Swakopmund om weer activiteiten te doen in de Woestijn en we slapen daar in een hostel dus in een echt BED!!

Het slecht nieuws is dat na Swakopmund nog maar 5 dagen naar Kaapstad is en daar wil ik echt nog niet aan denken! Natuurlijk wil ik iedereen de foto's laten zien en vertellen hoe het allemaal was. Maar het is zo geweldig en ik geniet elke dag voor meer dan 100 %

Groeten en tot over minder dan twee weken!

Paul

p m p

Hai Paul fijn om weer een levensteken van je te zien .Jongen wat heb jij toch een geweldige reis.Je bent toch wel een bevoorrecht mens dat je dit alles mag ervaren vindt je ook niet.We begonnen je wel te missen na zoveel dagen.We dachten dat je al als hapje van een van de vele wilde dieren had gediend.We wensen je nog heel veel plezier en hopen je toch snel te zien veel liefs van ons.

Anneke

Jee Paul, wat maak jij veel mee zeg!! Ik kan begrijpen dat je nog niet naar huis wil, maar ja het is niet anders.
Ben benieuwd naar je foto's, daar mogen we wel een vrije dag voor nemen denk ik om ze allemaal te zien.
Groetjes Anneke