inafrika.reismee.nl

Botswana

Hallo Allemaal,

Inmiddels alweer in land nummer 8 Botswana! Maar laat ik eerst even vertellen over de laatste dag in Livingstone. In de vroege ochtend werd ik opgehaald voor de Lionwalk. Bij de Lionwalk aangekomen kregen we eerst wat instructies over veiligheid en over hoe de bescherming van de leeuwen werkt in het programma. Daarna gaan we het park in naar de Leeuwen. In een groep van 5 mensen ga je op stap met twee jonge leeuwen van ongeveer 8 maanden uit. Eerst is het een beetje aftasten en wachten. Maar ze zijn zo dichtbij dat is al heel bijzonder. Na 10 minuten mogen we een van de leeuwen aaien en op de foto met de leeuw. Dat is echt super je aait gewoon een leeuw als of het een kat is! Daarna worden de leeuwen wat actiefer en gaan met elkaar stoeien dat geeft weer leuke foto's Na een uur gaan we helaas terug en is de activiteit afgelopen. Even relaxen en dan op naar de avond waar we een sunsetcruise maken. Om afscheid te nemen van 3 mensen en kennis te maken met de nieuwe mensen. Er zijn 8 nieuwe mensen, waaronder vier Nederlanders. Het is wel vreemd om weer Nederlands om je heen te horen. En soms lastig om foutloos Nederlands te praten! Sommige uitdrukkingen gaan automatisch in het Engels! De sunsetcruise is zeer gezellig en daarna nog een lange avond in de discotheek. We hebben een hoop lol en vieren het Leven! De volgende ochtend helaas vroeg op en tent schoonmaken. Gelukkig valt het allemaal mee en hebben we een uitgebreidt ontbijt met Scrambbeld egg bacon en beans. Dus dat zit well goed! Daarna gaan we op naar Botswana het is ongeveer een uur naar de grens. Dan moeten we overvaren met een hele oude ferry! Weer een nieuwe ervaring, maar we komen veilig aan! Na wat inkopen gaan we naar de camping. Lekker relax ,tenten opzetten bij licht. Kleding wassen enz. Hebben we twee relaxte dagen. Vanochtend hebben we een gamedrive gedaan in Chobe. We zagen een aantal dieren waaronder veel mooie vogels met allerlei kleuren. Ook zagen we weer giraffes,olifanten, Nijlpaarden en veel Bavianen. Helaas nog maar twee en halve week! en ik wil echt nog niet terug hoor!! Het weer is hier trouwens ook prima! S nachts is het koud maar overdag rond de twintig graden met een koele bries. Dus prima uittehouden. Ik hoop voor jullie dat er ook wat meer zomerse dagen komen. En voor een langere tijd. Morgen gaan we richting Maun en de okovangodelta, Dat is heel primitief dus later meer daarover....

Tot een volgende keer!

Paul

p m p

tjonge wat beleef jij toch veel en wat heb je het naar je zin.Maar 8 weken is toch heel wat meer dan een gemiddeld mens heeft dus kun je zeer tevreden zijn.De temperatuur is hier prima maar helaas is het wel wat vochtig veel plezier en tot de volgende keer veel liefs van ons

Marjolein

Hoi vakantieganger,

Zo te horen heb jij het nog prima naar de zin en wij maar hard ploegen bij kruidvat zonder jou op een Zaterdag!

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's en verhalen. Ben jaloers op je, want wat jij allemaal mee maakt is geweldig!

Geniet er nog even van, want je 8 weken zijn bijna voorbij!

gr, Marjolein