inafrika.reismee.nl

Motorpech en Vrijwilligerswerk

Jambo!

Vandaag zijn we in Jinja bij de oorsprong van de Nijl. We hebben ons kamp aan de Nijl. Het gaat gelukkig stukken beter met mijn Knie alleen nog een ontstoken wond bij mijn enkel maar dat wordt al beter. Helaas is mijn cameralens wel iets meer stuk dan ik dacht. De automatisch focus werkt niet meer en het kan gelukkig nog wel handmatig. Ik zal in Nairobi kijken of ik hem kan laten maken of kan vervangen! Maar ik kan nog foto's maken!!

Ik zal jullie eerst vertellen over de laatste dag Rwanda en de dagen Uganda.

We gingen op weg van Het Volcano Nat Parc Richting de grens van Uganda en gingen weer dwars door de heuvels richting Kigali en vandaar uit naar de grens. Na ongeveer een onderweg stopte Ben er ineens mee en hadden we dus pech in Africa. Het bleek een ventilator te zijn en dat moest gerepareerd. We moesten wachten op vervangend vervoer wat ons richting de Pygmeen en de grens zou brengen.Dat kwam gelukkig relatief snel! Na alle borderperikelen waren we weer terug in Uganda waar we richting Lake Buyoni gingen voor een boottocht en een bezoek aan een Pygmeen dorp. Het was een mooie tocht over het een na diepste meer van Afrika 900 meter diep. We moesten helaas wel weer steil klimmen en dalen. En dat ook met 3 kinderen aan elke hand is het erg leuk om te doen. De kinderen zagen er alleen heel vies en een beetje ziek uit! In het dorp kregen we een dans maar het viel een beetje tegen. De kinderen vroegen alleen maar om geld en probeerde je spullen te pakken. Daarna gingen we terug over het meer naar een van de eilanden om daar diner te hebben. We hadden nog steeds geen slaapspullen en tenten want die waren nog Bij Tanya en Josh. Daarna gingen we naar de campsite aan de overkant van het meer en kregen een accomodated tent. De volgende ochtend een uitgebreid ontbijt en toen kwam Tanya gelukkig vertellen dat Ben weer kon rijden en dat we verder konden richting Jinja. Na een lange rijdag kwamen dan aan. We kruisen de evenaar voor de 3de keer en maken een stop voor foto's en wat souvenirs. We zijn nu weer op het Noordelijk halfrond. Na een rijdag van ruim 10 uur arriveren we in het donker in Jinja voor 2 usd boek ik dan toch maar een bed voor een nacht. Vanochtend ben ik wezen schilderen bij een School Soft power Volunteer project. We hebben nieuwe schoolborden geverfd. Een ervaring op zich! In de kleine school waren 1300 leerlingen Heel veel dus. Nu ben ik in het centrum van Jinja voor internet en heb voor het eerst een Boda Boda genomen ( brommer) ook weer een nieuwe ervaring! Vanavond hebben we een sunsetcruise over de Nijl met een dinner enz. Om morgen richting Kenya terug te gaan voor het wildpark Lake Naivasha. We zijn al weer 11 dagen onderweg maar de tijd vliegt echt om! ongeloofelijk

Tot ziens Muzungu's ( blanke mensen)

Tot een volgende keer

Reacties

Reacties

p m p

zo jongen fijn dat het met je knie beter gaat . je hebt gelukkig een reisverzekering voor je camera,repareren lijkt me daar geen goede optie.hoeveel rust heb je gemiddeld? want ik heb het idee dat alles wel vermoeiend is. wat is de temperatuur gemiddeld ?veel plezier maar weer en tot het volgende verslag xxx m

a.i.m.t.e

Hoi Paul,
Fijn dat we alles zo goed bij kunnen houden met je verhalen, probeer inderdaad af en toe wat rust te nemen anders hou je het niet vol ! Leuk dat je ook nog vrijwilligerswerk kon doen.Als je al die armoede ziet wil je waarschijnlijk ook graag iets kunnen betekenen voor die mensen. Misha zoekt ieder land war je bent op de landkaart op compleet met bijbehorende vlag, dus dat is heel leuk !!
Geniet er maar weer van,
liefs van ons

Ingrid

Hallo Paul,
Het is, nas lang proberen, gelukt (even) online te komen in het franse land en zie dat je al veel berichten hebt geplaatst. Ik ga alles rustig lezen, maar begrijp wel dat je problemen met je knie hebt gehad en je camera kapot was/is. Hoop dat t verder goed met je gaat! Begrijp ook dat t heel erg vermoeiend is...hoop dat je af en toe even uit kunt rusten!! Nog heel veel plezier!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!