inafrika.reismee.nl

Gorilla's

Beste Allemaal Daar ben ik weer zoals beloofd!

Met een hele ervaring rijker. Vandaag was ik bevoorrecht om de Berggorilla's te ontmoeten.

Nadat we zeer vroeg vetrokken! Kwamen we aan bij het verzamelpunt Daarna kregen we uitleg over onze groep De Susagroep. Het was een lastiger te bereiken groep Maar wel de grootste van allemaal 30 leden met 3 Silverbacks en een pasgeboren tweeling. Eerst reden we een uur naar een punt waarvan we konden gaan lopen. Dit was al erg steil omhoog tegen de vulkaan.

Daarna startte onze zeer zware tocht van twee uur door het dichte woud de echte Jungle.

Na een uur dacht ik dat ik niet meer kon! het was alleen maar steil omhoog steil omhoog en ik kon niet meer! Maar na een korte break ging ik toch door eindelijk hadden we na 2 uur een lunch voordat we naar de trackers gingen die voor ons de groep opspoorden. We gingen daarna zonder stok nog 10 minuten omhoog. Helaas ging ik gelijk al onderuit Maar we konden verder Na de eerste Gorilla's te hebben gevonden gingen we met de groep mee. Toen ging ik weer onderuit door de gladheid en helaas ging mijn lens toen ook stuk. Dan maar verder met de videocamera op de telefoon. Na 15 minuten werkte mijn camera weer dus kon ik toch wat foto's maken. Ze kwamen zo dichtbij soms minder dan 3 meter Echt heel bijzonder zulke grote beesten Waar je gewoon tussen loopt en Die je dus echt ontmoet. Op de weg terug val ik weer en verdraai mijn knie. We moeten nog een uur naar beneden dus dat is vrij pijnlijk. Maar ik ben zo trots op mijzelf dat ik dit heb gedaan! en het is alle pijn en vermoeidheid 100% waard

Het was zwaar! Maar zo ongelooflijk bijzonder.

Nu ben ik terug op de campsite en ga eten en daarna slapen , want morgen vertrekken we om 5 uur in de morgen weer terug richting Oeganda We gaan daar het Pygmee volk bezoeken en daarna naar Lake Byuoni voor een relaxte avond. Daarna zullen voor de laatste twee dagen in Oeganda in Jinja zijn de oorsprong van de Nijl!

Tot snel !

Groeten

Paul

Reacties

Reacties

pap mam

waren er meer die moeiten hadden met deze klimpartij is wel afzien hou je dat wel vol?
maar het resultaat is wel de beloning.
neem je rust straks je moet nog een poos.
liefs tot het volgende berichtje p m

theo en brigitte

Hoi Paul,

Wat heb je al veel beleefd en meegemaakt zeg.
Wij zijn een paar dagen op vakantie geweest en bij terugkomst hadden we aardig wat tijd nodig om al jou verhalen te lezen.
Geweldig dat je dat allemaal doet!
We kijken uit naar je volgende mail!

Groetjes Theo en Brigitte

Silvana

Hoi Paul,
Hoe gaat het met je? Wat leuk om al je verhalen zo te lezen!!! Je maakt wat mee zeg!! Geniet er lekker van!
Heel veel plezier. Ik zal je verhalen blijven volgen!
Groetjes silvana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!