inafrika.reismee.nl

Rwanda

Een nieuwe dag een nieuw verhaal en ook een nieuw land Rwanda!

Vandaag zijn we aangekomen in Rwanda!

Nadat we gisteren een hele dag in Uganda hebben gereden richting de grens. hebben we daar veel beleefd onderweg. We stopten om verse vis uit Lake victoria te kopen. zagen vele blije gezichten. konden vlees en fruit kopen vanuit de bus. een amusante tour. Bij aankomst bleek de weg naar camping nog niet gereed dus moest men eerst nog het een ander graven voor Ben er door kon. we waren op een camping met voor het eerste koude douches en een gat in de grond als toilet. maar de drank is erg goedkoop water ongeveer 20 dollarcent en bier etc 1 dollar we vertrokken de volgende ochtend weer vroeg 7 uur oegandese en 6 uur Rwandese tijd. Om naar de grens te gaan. Bij de grens was het makkelijk om oeganda uit komen en toen wat lastiger om binnen te komen we hadden eerst een paspoortcheck daarna liepen naar het visumburo. visum kosten in eerste instantie 60 dollar maar ik had er al 1 van 62,50 euro ( wat voor nl niet anders kan) uieindelijk bleken de visa slechts 15 dollar te kosten. Dus de mijne is wel een hele dure.

Na de stempels kregen we een tassencontrole wat betekende tassen op zippen en weer dicht dat is all. Daarna nog een paspoortcheck en dan weer Ben in richting Kigali de hoofdstad van Rwanda

We bezochten het Genocide Memorial wat erg indrukwekkend is. Het is niet te geloven dat er 1 miljoen Tutsi's zijn vermoord in 100 dagen. Alleen maar omdat het systeem door kolonisatie zo werkte. Er is ook een massagraf en er zijn geen woorden voor.

We zitten vandaag in een dorm tussen de vulkanen in bij het vulkanenparc.

Morgen bezoeken we de Gorilla's dus het wordt vroeg op Rond 5.30 uur is het ontbijt.

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaring zal zijn maar we gaan het beleven!

Ik hoop jullie morgenavond te vertellen hoe het was, Ik moet helaas afsluiten want het internet stopt nu echt ( het is zeer traag)

PS Rwanda is echt een prachtig land, met een hard geschiedenis, Maar vriendelijke mensen en de mooiste uitzichten en natuur!

Groeten en tot morgen!

Paul

p,m,p

hai lieverd wat indrukwekkend deze reis en wat een tegenstellingen en wat hebben jullie weer weinig rust momenten hopelijk zie je wel apen nu voor je geldkun je al die indrukken wel een beetje verwerken met elkaar hier alles o k je wasmachine doet het weer lamp brand en bekeuring is 76,00 veel liefs van ons