inafrika.reismee.nl

In Uganda

Hallo Allemaal,

Daar ben ik alweer!

Vandaag vanuit een nieuw Land Oeganda. Ik hoop een iets beter Nederlands verhaal neer te zetten maar dat is even omschakelen.

Na gisteren te zijn vertrokken richting Eldoret hadden we nog enkele uren nodig om er te komen. De gemiddelde snelheid die Ben kan maken is ongeveer 50 km per uur. Ik zal jullie dat even uitleggen. De wegen in Kenia en Oeganda zijn smal en er is veel verkeer. We reizen dwars door dorpen en langs de weg lopen mensen fietsen mensen en verkopen mensen hun spullen. Het is dus altijd gezellig druk, en er is een hoop te zien. We kwamen vanuit de Great Rift Valley en gingen weer meer de bergen in dus dat betekend ook snelheid aanpassen. Onze aankomst in Eldoret was er goed. Het is een zeer luxe lodge met schoon sanitair. Voor 600 shilling (5 euro) kunnen we upgraden naar een dorm room maar ik besluit om te blijven kamperen. We hoeven niet te koken en krijgen een diner in het restaurant, wat wederom erg goed smaakt. Na weer een korte nacht ging om 6 uur de wekker opnieuw om richting Oeganda te gaan. We doen er ongeveer 4 uur over om bij de grens te komen. Eerst halen we een stempel bij de exit van Kenia en daarna Bij de entree van Oeganda. Het verloopt vrij voorspoedig ongeveer 20 minuten in totaal. Het is al lekker warm! dus dat was wel zweten.

Daarna schudden we allen wisselaars en verkopers weer van ons af en gaan via Jinja richting Kampala de hoofdstad van Oeganda. Onderweg komen we weer vele kinderen tegen die zwaaien en het maakt mij erg vrolijk. Al die kinderen die zwaaien en blij zijn dat je langs rijdt. Je bent net een attractie. Dit merken we helemaal als we langs de weg gaan lunchen. Er komen heel veel mensen staan kijken wat wij doen en eten. We kunnen helaas geen eten geven want dat zou betekenen dat ze alles willen hebben.

Na nog een stop bij een supermarkt voor een AtM Water een snacks Ik voel me heel rijk nu, ik pinde net oegandese shillingen en voor 50 dollar had ik 125.000 shilling het is heel wat!

Inmiddels op de camping en het is hier ook weer goed en schoon!

Morgen gaan we richten het oosten van Oeganda om de dag erna de grens met Rwanda te passeren. Dus weer een lange dag rijden en heel veel zien!

Veel groeten en tot binnenkort ,

Paul

Reacties

Reacties

a,i,m,t,e

Hoi Paul,

Klinkt allemaal erg leuk, je hebt nu al veel gezien en beleefd, je moet het allemaal maar gaan opschrijven want dat onthou je nooit !! Leuk dat de groep niet zo groot is en dat het leuke mensen zijn.
Geniet ze maar weer, liefs uit Aalsmeer

ome kees en tante jannie

Hoi Paul,

Nou wat een belevenissen weer op een dag,hopelijk krijg je
ook een rustdag,schrijf het inderdaad allemaal maar op,dan krijg je een prachtig reisverhaal!Ben benieuwd hoe het in Rwanda zal zijn.

Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!