inafrika.reismee.nl

In Afrika

Jambo!

Eindelijk een berichtje van mij vanuit Afrika.

Ik heb een heel hoop dingen gezien en zal proberen een kort verhaal te schrijven.

Op dit moment zijn we in nakuru na een reisdag van ongeveer 8 uur. Maar ik zal beginnen bij het begin.

Op Schiphol starten we met wat vertraging maar dat is niet erg.Daarna konden we eindelijk het vliegtuig in maar helaas was mijn stoel al bezet. Dus ik had geen windowseat, Ik kreeg een nieuwe plaats tussen twee Big mama's dus het werd een krappe vlucht.

Nadat ik na een lange en een beetje krappe vlucht geland ben op Nairobi airport start mijn afrikaans avontuur. Alle formaliteiten gaan voorspoedig en dan ga ik op zoek naar een bordje met mijn naam. Ik zie alle bordjes en het zijn er meer dan honderd! Maar gelukkig vindt ik gauw mijn chauffeur. Het is al erg donker in Nairobi en het is een avontuurlijke tocht door de stad naar de Lodge maar gelukkig gaat alles goed. Ik kan inchecken, drink wat en ga snel naar bed. Nadat ik lekker heb uitgeslapen ( het kon nog een keer) Ontbijt ik en ontmoet ik mijn eerste medereizigers. We besluiten de groep te joinen en naar het olifantencentrum te gaan. Het is een leuke excursie. Daarna ontmoeten we Tanya onze staff en leggen onze spullen in de truck die Ben heet. Onze groep bestaat uit 18 mensen uit GB Australie Nieuw Zeeland en Nederland ( Alleen Ik ) in de leeftijd tussen 19 en 65 maar een erg leuke groep. Die avond hebben een bbq en daarna zetten we de tenten op voor een nacht. De volgende ochtend gaan we richting Masai mara het wildpark een tocht van ongeveer 5 tot 6 uur. met busjes omdat we daarmee ook kunnen gamedriven. We overnachten bij een Maasai dorp in tenten met bed en douche dus heel luxe. Onderweg zien we mooi uitzichten en veel kinderen die zwaaien. We komen wat schoolkinderen tegen en we worden behandelt als een popster iedereen wil je een handje geven zo leuk !!! We reden verder en de wegen werden slechter en slechter soms was de weg slechter dan off road dus reden we off road voor een paar uur. Eindelijk kwamen we aan bij maasai mara. En We gingen op de eerste gamedrive. We zagen veel wild zebra's wildebeesten buffels maar ook olifanten van heel dichtbij we gingen verder en zagen giraffes en 2 cheeta's wat erg bijzonder is. Daarna zagen we tegen de avond nog wat leeuwen. Onze eerste gamedrive was dus zeer goed. De volgende dag ging een aantal van ons balonvaren. Maar dit was erg duur een erg vroeg dus ik sloeg over ( 450 dollar) Met de rest gingen we op gamedrive opnieuw zagen we veel wild en vogels. En opeens zagen we het luipaard!! de meest bijzondere van allemaal. en hij was heel dichtbij! De hele dag deden we een gamedrive en zag olifanten en vele wildebeesten en zebra's die nu al bezig waren aan the Great migration dat is erg indrukwekkend. Deze dieren maken een 600 km lange tocht met duizenden te gelijk. Daarna gingen we lunchen en naar de Marariver om Nijlpaarden en krokodillen te spotten.!

S avonds bezochten we een Maasaidorp en kocht ik mijn eerste souvenir. Die mensen leven zo armoedig en klein maar hebben zoveel plezier in het leven ongeloofelijk.

Het is zo bijzonder om hier te zijn en ook erg leuk om met z'n allen te reizen!

Om 20.00 uur was het donker en we hadden stroom tot 21.30 uur dus toen ging ik maar slapen want om 4.15 uur!! ging de wekker weer! Vandaag zijn we onder weg naar Eldoret om morgen de grens over te gaan naar Oeganda op naar Kampala!

Ik hoop gauw weer wat te kunnen plaatsen en weer even in het Nederlands te schrijven!!

Heel veel groeten !!

Paul

Reacties

Reacties

TravelXL Nieuwkoop Wies

HA Paul,
Leuk om je belevenissen te lezen van de plaatsen en landen die wij vooraf met je hebben besproken. We hopen dat je nog veel moois gaat zien. Veel beesten is in ieder geval al gelukt. Nog veel plezier.
Hartelijke groeten, medewerksters TravelXl Reisburo, Nieuwkoop

Marjolein

Hoi Paul,


Zo te lezen vind je het al super daar! Blijf zeker genieten want voor je het weet is het voorbij..

Ik kan niet geloven dat je nu al de olifant, buffel, leeuw en luipaard heb gezien.
Neushoorn nog niet? Helaas dan nog niet de big five.. maar ik weet zeker dat je die nog wel gaat vinden.

Daarna moet je wel door naar de little 5.
Dat zijn allemaal kleine insecten:
Leeuwmier
buffelwever
Neushoorn kever
luipaardschilpad
olifantenmuis

Heb je toch nog om verder rond te speuren!

Heel veel plezier nog! en ik lees je berichtjes wel weer!

groet, marjolein

ome kees en tante jannie

Hoi Paul,

Fijn om je verhaal te lezen,en wat een verhaal!
En wat zit in een leuke groep reisgenoten nou geweldig hoor, wat een beesten heb je al gezien, we zijn er jaloers op!
En je bent pas aan het begin van je reis!
We wachten op je volgende avonturen.

Lieve groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!